Slovníková jména
Při výběru doménového jména se můžete vydat jedním ze dvou možných směrů - jako doménové jméno vyberete slovo, které nic neznamená - např. název vaší firmy, nebo novotvar jako je Google. Případně půjdete cestou tzv. slovníkových doménových jmen.
Spojení názvu domény a obsahu webu
Slovníková doménová jména jsou taková jména, pod nimiž si přesně vybavíte, co se na nich může nacházet - např. boty.cz, sperky.cz, letenky.cz, zajezdy.cz, realitnikancelar.cz, cestovnipojisteni.cz, atd. U takovýchto domén, nemusíte nikomu vysvětlovat, co se na nich skrývá, všem je to jasné.
Konkurenční výhoda
Pokud získáte slovníkové doménové jméno, které přesně popisuje danou oblast (v mém označení "základní slovo"), získáváte velkou výhodu oproti svým konkurentům. Zatímco vám bude stačit, abyste propagovali svůj název služby nebo produktu a stejnojmenný název domény (sperky.cz), konkurenti budou muset propagovat název služby nebo produkty, ale jinou doménu (např. sperkyonline.cz, sperky365.cz, kvalitnisperky.cz, levnesperky.cz). Takových domén jsou oproti základnímu slovu desítky, možná stovky. Často se tak bude stávat, že si zákazník nezapamatuje název domény vašeho konkurenta správně a konkurenční reklama jej naopak přiměje k návštěvě vašich stránek.
Přímí návštěvníci
Další výhodou jsou přímí návštěvníci (tzv. type-in). U doménových jmen, která popisují přímo název služby nebo produktu, se může stát, že budoucí klient, který hledá onu službu, zadá do prohlížeče naslepo vaši adresu, tj. pouze zkusí, zda je na doméně takový obsah, který od ní čeká. Takový návštěvník je pro vás možný zákazník zdarma.
Hlavní a podpůrná slovníková jména
I na jediné slovníkové doméně můžete vybudovat úspěšný web, který bude mít velkou konkureční výhodu oproti ostatním. Některé firmy také využívají strategii, kdy vlastní doplňkové domény (avšak stále kvalitní), které poté přesměrovávají na svůj hlavní web, případně na těchto podpůrných doménách provozují miniweby, které opět podporují hlavní web.
Např. hlavní doménu elektro.cz by podporovaly domény televize.cz, pracky.cz, lednice.cz, trouby.cz a to tím, že by na nich byl spuštěn podpůrný web, nebo by výše uvedenou type-in návštěvnost přesměrovávaly do příslušných sekcí hlavního webu. Zde uvedené "podpůrné" domény jsou však stále dostatečně kvalitní na to, aby sloužily jako hlavní doména např. specializovanému prodejci.
Doménové novinky
24. 5. 2010
CZ.NIC vydalo Domain Report 2009
Národní správce domény vydal statistickou ročenku o CZ doménách za rok 2009.0 komentářů
19. 3. 2010
Doméně .COM je 25 let, doména .CZ oslaví 16. narozeniny
Na konci roku 2009 bylo zaregistrováno přibližně 192 milionů domén.0 komentářů
Další doménové novinkyDoménový newsletter
Chcete zasílat na e-mail nabidku kvalitních domén za dobré ceny? Přihlašte se k odběru doménového newsletteru!
Podpořte nás
Líbí se Vám tyto stránky? Budeme rádi, když nás podpoříte přidáním ikonky nebo odkazu na vaše stránky.