Kvalitní domény Přihlásit k odběru doménového newsletteru

Stanovení ceny

Stanovení ceny je zřejmě nejobtížnější část na celém nákupu domény. Pokud chcete koupit doménu, vždy oslovte majitele s konkrétní cenovou nabídkou, jednejte zdvořile, pokud jednáte za firmu, připojte i její název.

Nikdy nenabízejte stokoruny nebo částky blízké registračnímu poplatku. Také nenabízejte částky, které jsou na první pohled směšné vzhledem k atraktivitě domény (např. 5 000 Kč za pujcky.cz).

Cena domény

Pokud byste se zeptali deseti lidí na cenu domény, dostali byste deset různých odpovědí. Podle mne v případě slovníkových domén hraje roli zejména:

  • atraktivita segmentu: pujcky.cz jsou atraktivnější než naplast.cz, auta.cz je atraktivnější než kola.cz
  • počet konečných majitelů domény: solarium.cz může najít využití u více vlastníků než doména mraveniste.cz
  • zaměření na online/offline podnikání: cestovnipojisteni.cz uzavírané v poslední době často online je atraktivnější než opravnaobuvi.cz
  • vzdálenost od základního slova: pojisteni.cz je výrazně lepší než levnepojisteni.cz nebo pojisteni365.cz
  • obsazenost segmentu: pokud je hodně domén z oblasti obsazených, pak i méně kvalitní domény nabývají na ceně

Do ceny domény byste také měli zahrnout to, jaké plány máte s webovým projektem, který na doméně poběží:

  • výnosnost projektu: pro projekt, který vám vydělá statisíce korun za rok, je jistě vhodnější koupit kvalitní doménu za 40 000 Kč než pro projekt, který vydělá tisíce korun za rok
  • náklady na reklamu: pro projekt, kterému poběží reklamní kampaň už v řádu desetitisíců nebo statisíců, bych zvažoval nákup domény i za statisíce Kč - během jednoho televizního spotu nebo internetové reklamní kampaně se investice vrátí
  • délka trvání projektu: u projektu s plánem fungování delším než rok by měl být rozpočet na doménu vyšší než u projektu "zkusíme to a uvidíme"
  • míra konkurence: čím bližší doménu k základnímu slovu vlastním, tím více reklamní kampaň konkurentů posiluje mou značku a více mi vydělává

Výše uvedené tipy platí zejména pro slovníkové domény. U "brand domén", domén, které představují vymyšlená slova, je to jiné. Představte si, že by na doméně google.cz nefungoval vyhledávač a nikdo by ji neznal. Měla by tato doména velkou hodnotu? Zcela určitě ne.

Smlouvání o ceně

U nákupu domény zřejmě budete muset smlouvat. Kupující má představu o ceně jinou než prodávající a je jen na jejich ochotě a dovednosti, zda se tyto představy setkají. Smlouvejte slušným a rozumným způsobem. Na první cenovou nabídku se příliš kvalitních domén neprodá. Smlouvání může mít klidně i pět kol.

Domnívám se, že hned zpočátku jde poznat, zda smlouvání bude úspěšné nebo ne. Jako první nabídku pošlete částku nižší, než je vaše maximální částka za doménu, stejně tak první požadovaná částka od prodejce bývá vyšší, než za jakou je ochoten prodat. V dalších kolech by se pak měly ceny přibližovat.

Samozřejme je nutné se řídit zdravým rozumem. Pokud se nebudete ve smlouvání přibližovat s cenou, nemá smysl ve smlouvání pokračovat. Pokud to jste ochotni udělat, nabídněte svou maximální cenu a pokud i ta bude odmítnuta, oznamte, že platí dlouhodobě - možná to vyjde později.

Doménové novinky

24. 5. 2010

CZ.NIC vydalo Domain Report 2009

Národní správce domény vydal statistickou ročenku o CZ doménách za rok 2009.0 komentářů

19. 3. 2010

Doméně .COM je 25 let, doména .CZ oslaví 16. narozeniny

Na konci roku 2009 bylo zaregistrováno přibližně 192 milionů domén.0 komentářů

Další doménové novinky

Doménový newsletter

Chcete zasílat na e-mail nabidku kvalitních domén za dobré ceny? Přihlašte se k odběru doménového newsletteru!

Podpořte nás

Líbí se Vám tyto stránky? Budeme rádi, když nás podpoříte přidáním ikonky nebo odkazu na vaše stránky.


Doménový newsletter


Zajímáte se o domény?
Přihlaste se do našeho doménového newsletteru!
Posíláme v něm nabídku zajímavých českých domén včetně konkrétních cen.


x